Na co zwracać uwagę przy wyborze coworku?

 Miejsca coworkingowe wciąż pojawiają się na mapach wielu miast i nic nie wskazuje na to, żeby ten trend miał w najbliższym czasie przejść do lamusa.Coraz więcej freelancerów odchodzi od pracy w domu czy kawiarni na rzecz wynajęcia swojej własnej miniprzestrzeni. Na co jednak warto zwrócić uwagę przy wyborze coworku? Dziś zdradzimy Wam kilka tipów. 

  1. Lokalizacja

Przestrzenie coworkingowe usytuowane na obrzeżach miast z pewnością są tańszą opcją, ale niosą za sobą wiele wad.Wybierając miejsce pod wynajem biurka, warto wybrać takie, które jest dobrze skomunikowane z różnymi częściami miasta. Pamiętajcie, że jeśli planujecie spotkania biznesowe w wybranym coworku— musicie zadbać o to, aby osoba odwiedzająca nie miała problemów z dotarciem na miejsce. Unikajcie biur trudno dostępnych, w opuszczonych częściach miasta, do których ciężko jest dojechać nie posiadając samochodu. 

  1. Otoczenie biura

W przerwie od pracy z pewnością będziecie mieli ochotę na jakiś dobry obiad albo deser. Wybierając cowork, warto zwrócić uwagę na lokale, które znajdują się w pobliżu. W jakiej odległości znajduje się restauracja, w której zjecie tanio, a dobrze? Ile zajmie Wam dotarcie do najbliższej apteki w razie złego samopoczucia? Jakie miejsca zagwarantują Wam rozrywkę zaraz po wyjściu z pracy? Warto sprawdzić, co oprócz samego biurka oferuje Wam dany cowork.

  1. Dodatkowe Benefity

Wybierając cowork, sprawdźcie czy zapewni Wam to jakieś dodatkowe korzyści. Obecnie wiele biur współpracuje z lokalami gastronomicznymi, dzięki czemu coworkowicze z konkretnego biura mogą otrzymać zniżkę np. na obiad.Być może w cenie najmu otrzymacie pakiet powitalny z gadżetami biurowymi albo darmowe miejsce parkingowe? Przed podpisaniem umowy warto zwrócić uwagę na takie elementy.

  1. Warunki pracy 

Pamiętajcie, że wynajmując biurko robicie to,żeby poprawić warunki swojej pracy. Wiele miejsc coworkingowych oferuje darmowy dzień próbny, podczas którego możecie sprawdzić, jak wygląda praca w danym miejscu “od środka”.Dzięki temu osobiście sprawdzicie jaka atmosfera panuje w konkretnym biurze, jak zachowują się inni wynajmujący i jakie zasady tam obowiązują.Wybierzcie miejsce, w którym będziecie czuć się swobodnie i które zagwarantuje Wam niezbędny komfort pracy. 

  1. Strefa relaksu i sala konferencyjna

Oprócz własnego biurka warto zagwarantować sobie również miejsce na odpoczynek oraz spotkania biznesowe. Wybierając cowork warto zwrócić uwagę na to,czy zapewni on Wam również dostęp do sali konferencyjnej, strefy chillu lub innych pomieszczeń, których potrzebujecie na co dzień. 

Podsumowanie

Wiele coworków oferuje również dodatkowe usługi, takie jak np. konsultacje prawnicze. Przed wyborem coworku warto zwrócić uwagę jednak przede wszystkim na elementy wyróżnione w dzisiejszym artykule. Pamiętajcie, że wynajem coworku ma poprawić efektywność i komfort Waszej pracy, a nie ją pogorszyć.